Blogger Widgets

Ads 468x60px

Labels

15 juli 2012

Rugpijn

Rugpijn, hebben niet alle vrouwen daar wel eens last van? Als we een dag door de stad geslenterd hebben, of als we onze maandelijkse feestweek hebben en we zijn ongesteld.




Laatst las ik een artikel over de leeftijd van je rug. Hierin stond een lijstje met dingen die, stuk voor stuk, je rug een jaar ouder zouden maken dan je zelf bent. Of dit nu allemaal waar is trek ik in twijfel, maar wat in elk geval zeker is, is dat deze dingen allemaal erg slecht zijn voor je rug.
Toen ik ging kijken welke dingen op mij van toepassing waren, schrok ik toch wel.

1) Draag je je tas altijd op één schouder? [ja]
2) Loop je weleens meer dan 2 uur op hakken van meer dan 5 cm? [ja]
3) Zit je op een dag meer dan 3 uur achter de computer? [ja]
4) Kijk je naar beneden als je loopt? [nee]
5) Doe je je benen over elkaar als je zit? [ja]
6) Slaap je op meer dan één kussen? [ja]

Maar liefst 5 van de 6 punten! Dat zou mijn rug dus 5 jaar ouder maken dan ik!
Tijd voor verandering dus. De komende maand wordt het: lopen op platte schoenen, slapen op één kussen, minder met mijn benen over elkaar zitten èn de comeback van de rugzak. ( Of gewoon vaker wisselen van schouder met mijn tas.)
Ben benieuwd of ik verschil ga merken. Zo vaak heb ik namelijk geen last van mijn rug, maar je leven proberen te beteren is nooit mis toch?

Hebben jullie vaak last van je rug? En hoeveel punten scoren jullie?

0 reacties:

Een reactie posten

 

Forward