Blogger Widgets

Ads 468x60px

Labels

29 augustus 2012

Waarom het September Issue, het september issue is.


De september editie van alle grote modebladen is Hèt nummer van het jaar. De bladen zijn in september het dikst, het volst en het meest extravagant. Maar waarom?

De modebladen zelf zeggen dat er in September en nieuw seizoen begint. Er is dus een hoop nieuws om te laten zien. Toch begint er in maart net zo goed een nieuw seizoen. Dus waarom is September extra bijzonder?

Nu is het zo dat magazines hun geld verdienen aan alle advertenties die ze in hun blad kunnen plaatsen. De hoeveelheid advertenties die ze kunnen plaatsen hangt af van hun succes. Dit succes wordt gemeten in het aantal abonnee's dat een blad heeft en op hoeveel plaatsen het blad wordt verkocht.

Aangezien er in de winter vaak meer kleding wordt gedragen dan in de zomer, zullen mensen ook meer kleding gaan kopen. Om inspiratie op te doen voor hun aankopen, zullen ze eerder een blad kopen.
Ook zijn er een heleboel feestdagen in het najaar. Denk aan Sinterklaas en Kerstmis. Magazines zijn dan als enorme "Wishlists".

Als klap op de vuurpijl worden ook alle nieuwe parfum- en cosmetica lijnen gepresenteerd. (In de zomer dragen vrouwen vaak minder make-up omdat ze vaker het water ingaan en niet zo'n dikke laag op hun gezicht willen hebben met al die warmte.)

September is dus Hèt moment voor fashionmagazines om nieuwe leden te werven. Dit doen ze door een zo dik, mooi, extravagant en aantrekkelijk mogelijk blad te maken.

Het september nummer mag dan een "truuc" zijn. Ik ga binnenkort toch lekker even rondsnuffelen in de boekhandel. De ELLE en VOGUE staan al op het verlanglijstje.


Céline

1 reacties:

 

Forward