Blogger Widgets

Ads 468x60px

Labels

15 november 2012

De kleine dingen van het leven


Als je de kleine dingen van het leven leert waarderen, is het leven opeens een stuk leuker.
Net even genieten van dat ene kleine, speciale momentje, maakt een dag net dat beetje specialer. Zo kan ik enorm genieten van schone lakens op mijn bed. Als alle lakens en dekens zijn gewassen en gelucht en als mijn bed dan weer strak en netjes is opgemaakt. Wat is het dan heerlijk om 's avonds tussen de lakens te kruipen. Niets ligt er zo fijn en niets slaapt zo prettig als slapen tussen schone lakens.

Na een nachtje slapen tussen schone lakens is vroeg wakker worden niet altijd een pretje. Maar als ik buiten de vogels hoor fluiten, dan maakt dat mijn dag gelijk weer goed. Als de vogels fluiten, wordt ik instant vrolijk. Ook als ik op de fiets zit. Richting, de stad, het station, mijn vriendje of iets anders. Luister ik eigenlijk nooit naar muziek. Ik geniet veel liever van de prachtige muziek die alle vogels maken. Dat is de mooiste muziek die er bestaat en ook gelijk de muziek die zorgt voor het beste humeur.

Later op de dag kan ik enorm genieten van uit eten gaan. Voor de lunch of voor het avondeten. Zelfs een simpele kop koffie vind ik al gezellig. Natuurlijk is dit lang niet zo leuk als ik in mijn eentje ben. Het liefst ga ik dan ook met een familielid of een goede vriend. Even tot rust komen en bijkletsen onder het genot van een grote kop groene thee, een capuchino met caramel siroop of een chai tea latte met wellicht een lekker stuk taart. 'S avonds ga ik dan toch voor lang en uitgebreid dineren. Lekker lang natafelen en zeker het toetje niet overslaan.

Voor mij zijn dit de kleine dingen waar ik heel erg van kan genieten. Natuurlijk geniet ik nog van veel meer dingen. Groot en klein. Maar deze springen er voor mij echt uit.

Waar kunnen jullie van genieten?

Céline

2 reacties:

  1. Ik geniet enorm van lekkere zonnestraaltjes in mn gezicht als ik onderuitgezakt in de trein zit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan genieten van het lied 'little things', haha! Nee grapje, ik kan heel erg genieten van youtube, zoals macbarbie07 of teske (mylovebuglife/goodxnightmare) of cutepolish. Ook geniet ik van mensen die goed kunnen zingen live. Ik heb dit jaar het kunstvak muziek gekozen dus zit met allemaal mensen die best goed kunnen zingen/piano spelen. Als ze dan piano spelen en erbij zingen, en het is muisstil in de klas en je hoort alleen de piano en de stem, dan kan ik echt heel erg genieten.
    En natuurlijk geniet ik ook van de zon! en van chocolademelk in de winter.

    BeantwoordenVerwijderen

 

Forward