Blogger Widgets

Ads 468x60px

Labels

28 oktober 2012

Think positive!

Mopper hier, mopper daar. Ik hoor niks anders meer dan mopperende en neerslachtige mensen. Waar is al de blijheid gebleven? Waar is de waardering gebleven voor alles wat je wèl hebt?




Mensen die positief denken, leven langer. Dat heeft onderzoek aangetoond. Dit verbaasd mij niks. Mensen die altijd maar mopperen, nooit een uitweg zien en op deze manier niet kunnen genieten van het leven. Zonde vind ik het. Heel erg zonde, want je hebt maar één leven, dan moet je ook zorgen dat je kan genieten van dat leven. Dat je alles er uit haalt wat er in zit.

Vanmorgen hoorde ik in een filmpje van Teske de quote: Wie altijd naar beneden blijft kijken, zal de zon nooit zien. Zo is het maar net. Als we altijd maar negatief naar alles blijven kijken, blijven denken dat niks lukt en dat het ook nooit zal lukken, dan bereiken we ook niks. Ik geloof er heilig in, dat als je iets maar graag genoeg wil en er ook met heel je hart in blijft geloven, dat alles dan kan gebeuren.

Ik geloof heilig in positief denken en in het waarmaken van dromen. In vrijwel iedere situatie is er wel iets positiefs te bedenken en zo niet, dan is er ook wel weer een uitweg. Achter de wolken schijnt de zon. Echt waar!

Dus alsjeblieft mensen, stop met al dat gezeur. Kijk naar wat je wel hebt, wat je wel kan. Dan is het leven opeens een heel stuk leuker.

Céline

foto: weheartit

2 reacties:

  1. Precies, alles gebeurt voor een reden. En het is echt niet erg om een fout te maken, je leert er juist heel vaak van. Dan hoef je niet meteen heel negatief te doen. Ik hou er dan ook van om positieve quotes op te zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen

 

Forward