Blogger Widgets

Ads 468x60px

Labels

5 december 2012

26 days: F(ilms)

Als het straks vakantie is en de avonden weer eeuwig duren, vind ik het altijd ontzettend gezellig om lekker met de hele familie op de bank te kruipen en films te kijken. Natuurlijk films met een kerstthema, om lekker in de stemming te blijven. Welke films ik dan graag kijk of welke ik nog wil zien?


ELF- Een ontzettend grappige film over een elf die tot de ontdekking komt dat hij een mens is en opzoek gaat naar zijn biologische vader. Deze film is rond de kerstdagen altijd wel op televisie en hij blijft erg grappig.

The muppet christmas carol- A christmas Carol is wat mij betreft het ultieme kerstverhaal. Als klein meisje heb ik deze film ontiegelijk vaak gezien. Hij behoort voor mij dan ook tot de klassieke kerstfilms.

Santa Clause- Ook een hele bekende kerstcomedie. Ik moet bekennen dat ik hem nog nooit helemaal gezien heb. Of wellicht één keer. Ook deze wordt vaak uitgezonden op TV. Weer een heerlijke no brainer.

Surviving Christmas- Een ongelooflijk slechte en irritante kerstfilm. Maar bij gebrek aan beter, heb ik deze nu al zo'n 4 keer gezien. Ben Affleck maakt het geheel weer een klein beetje beter.

Love Actually- Ook zo'n film die iedereen al 100 keer bekeken heeft maar toch zo'n heerlijk kerstgevoel achterlaat.

The nightmare before christmas- Deze film heb ik nog nooit gezien, maar ik vind de bijbehorende track van Fall Out Boy zo heerlijk. Verder vind ik animatiefilms ook altijd zeer geschikt voor kerstmis. Lekker back to basic en knus.

The polar express- Nog zo'n mooie animatiefilm. Deze neemt je mee op een magische reis, samen met een jongetje die zo zijn twijfels heeft bij kerstmis.

Welke kerstfilms kijken jullie graag? Weten jullie nog kerstfilms die ik echt gezien moet hebben? Of kerstfilms met wat meer inhoud?

Céline

3 reacties:

  1. Elf en santa clause zijn zulke leuke films :D de grinch is ook een van mn favorieten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. The Polar Express is een mooie film!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb ze eigenlijk allemaal nog niet eens gezien.. Love actually wil ik wel heel graag zien!

    BeantwoordenVerwijderen

 

Forward