Blogger Widgets

Ads 468x60px

Labels

19 december 2012

26 days: T(ea)



Met een lekker warme kop thee maak je me eigenlijk altijd wel blij. Je zou me een echte theeleut kunnen noemen. Ben ik alleen thuis, dan gaan er letterlijk liters aan thee doorheen. Thee is niet alleen heel erg lekker. Het is ook nog eens heel erg gezond. Vooral groene thee heeft erg veel health benefits!

Ten eerste barst groene thee natuurlijk van de antioxidanten. Antioxidanten reduceren de vrije radicalen die vrij komen door stress of uitlaatgassen. Verder verhogen ze je weerstand ook aanzienlijk.
Het meest bekende antioxidant in groene thee is het welbekende EGCG. Deze stof versterkt de verbindingen in de hersenen waardoor dementie wordt tegengegaan en het geheugen wordt versterkt.

Ook las ik onlangs een artikel waarin werd uitgelegd waarom groene thee geweldig zou helpen bij het verbranden van vet. Het wordt daarom ook vaak aangeraden in verschillende dieëten. Niet alleen voor mensen met overgewicht is het drinken van groene thee daarom ideaal, ook sporters kunnen profiteren van groene thee. Doordat de verbranding van vet wordt gestimuleerd, wordt het uithoudingsvermogen van spiercellen gestimuleerd. Ook zou het helpen om je hart gezond te houden, cholesterol te verlagen en de kans op een hartaanval te verkleinen.

In de zomer helpen de antioxidanten en fytochemicalieën in groene thee om opgedane schade door UV licht te verminderen. Geen reden om je SPF te vergeten, maar een beetje reserve SPF kan nooit kwaad.

Voor oude mensen kan het nuttig zijn om groene thee te drinken vanwege de extra versterking van de botten. Aangezien oude mensen vaak broze botten hebben en hierdoor vaker wat breken, kan het zeker geen kwaad om wat vaker bij Mien op de koffie thee te gaan. Behalve versterking van de botten, versterkt het ook je tanden. Groene thee kan anti bacterieel werken, waardoor de bacteriën die tandplak en gaatjes veroorzaken worden gedood. Door zijn antibacteriele werking, verlicht groene thee ook de verschijnselen van voedselvergiftiging.

Groene thee zou zelfs een effectief preventief middel tegen kanker zijn!

Hoewel sommige mensen wellicht denken dat ik een kleine theeverslaving heb, vanwege de grote hoeveelheden thee die ik per dag drink, heb ik gebaseerd op bovenstaande waslijst absoluut geen reden om van mijn kleine verslaving af te komen.

Tea anyone?

Céline

4 reacties:

  1. Ja heerlijk! Ik neem 2x per dag groene thee sinds ik gezonder ben gaan eten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik drink heel graag thee, maar ik vergeet het gewoon altijd te drinken.
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind thee eigenlijk helemaal niet lekker, doe mij maar warme choco! :)

    BeantwoordenVerwijderen

 

Forward