Blogger Widgets

Ads 468x60px

Labels

3 september 2012

Review: Grand Café, de haven van Eemnes

Aangezien ik graag uit eten ga en altijd erg kritisch ben over het eten (niet dat ik het beter zou kunnen), besloot ik kleine reviews te schrijven over mijn ervaringen. Wellicht laat ik anderen zo nog leuke plekjes ontdekken.



Afgelopen week at ik bij De haven van Eemnes. Gelukkig had ik het juiste adres bij me, want zonder was ik er waarschijnlijk niet gekomen.
Maar het terras maakte alles goed. Ruim opgezet met gezellig ogende tuinsets. Heerlijk om met mooi weer te zitten. Het personeel was erg aardig en behulpzaam, we werden vrijwel gelijk geholpen.

Het voorgerecht werdt snel geserveerd. Het spakenburgse bordje bestond uit enkele stukken gerookte zalm, paar stukjes paling en wat garnalen. De garnalen vond ik niet erg lekker, veel te zout. De zalm was heerlijk zacht en goed op smaak. De paling sprong er toch echtwel uit. Normaal vind ik paling niet zo'n hele lekkere vis, maar hier was hij heerlijk klaargemaakt. Lekker boterig, heerlijk.

Het Hoofdgerecht was prima klaargemaakt. De zalm was niet rauw en niet te droog. Gewoon precies de juiste tijd gegaard. Jammer vond ik, dat er verder niks speciaals mee was gedaan. Niet even lekker op smaakt gebracht met kruiden en peper ofzo. Ook de presentatie was niet heel bijzonder. De garnering,bestaande uit een kwak zoute garnalen, hadden ze naar mijn idee beter achterwege kunnen laten.
De aardappeltjes waren goed gegaard, maar ook hier vond ik ze wat flauw. Nou ben ik echt niet van het zoute eten. Ik eet het liefst zo puur mogelijk, maar dit had wel wat meer gekruid mogen zijn.

Als laatste het toetje. Het grand desert.
Leuke, maar niet heel originele combinatie van citroencheesecake, crème brulée, ijs en vruchten.
Goed klaargemaakt. De suiker op de crème brulée was niet goed gesmolten, maar verder was de smaak prima. Het enige wat me erg stoorde bij het desert, was de enorme variatie in porties.
Had de één een redelijk "normaal" stuk cheesecake, had de ander enkel een éénhaps stukje. Op sommige borden werden 2 stukjes ananas geserveerd, op andere één of helemaal geen.
Deze afwijkingen moeten niet kunnen en al helemaal niet binnen hetzelfde gezelschap.

Al met al vond ik De haven van Eemnes een prima plek om te eten. Met simpel en basic, maar goed klaargemaakt eten en zeer vriendelijk personeel.

Voor meer informatie zie: dehavenvaneemnes.nl
(Foto afkomstig van bovenstaande site)



Céline

0 reacties:

Een reactie posten

 

Forward